divendres, 18 d’octubre de 2013

Nadius digitals

A l'assignatura de Societat del Coneixement, Tecnologia i Educació ens han fet visionar la presentació de Thomas Suarez, un desenvolupador d'aplicacions per a dispositius mòbils que només té 12 anys.
No es pot evitar somriure al escoltar-lo, alhora que ens dóna una gran lliçó: els grans n'hem d'aprendre molt encara i els petits cada vegada en saben més.
Per altra banda, m'ha fet pensar en les noves necessitats que tenen els infants avui en dia pel que fa a la seva formació "extraescolar". M'explico. Com ell mateix diu, qui vol jugar a futbol, s'apunta a l'equip de l'escola o del poble i juga; qui vol aprendre a tocar el violí, pot anar a l'escola de música; qui s'interessa per la pintura, pot fer classes de dibuix, però què passa amb el nen o la nena que està interessat o interessada en aquest àmbit de les noves tecnologies? Quines opcions té un nen o una nena d'aprendre a crear jocs o aplicacions? On ho ha d'anar a aprendre?
Cal tenir en compte que la majoria d'infants que tenim avui dia a les aules acabaran treballant en feines que actualment ni tan sols existeixen. De fet, fa uns quants anys, si un nen ens hagués dit que de gran voldria ser "desenvolupador d'aplicacions per a dispositius mòbils" hauríem pensat que ho ha tret d'una pel·lícula de ciència-ficció. Així doncs, es fa necessària i urgent una evolució en l'educació dels infants en les TIC, adaptades a les seves necessitats presents i futures.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada