dimarts, 14 d’octubre de 2014

Escola Inclusiva

Aquest tuit ha estat l’última empenta que em faltava per escriure aquesta entrada:

En aquest cas, la Plataforma per a una Escola Inclusiva denuncia que el curs 2014-2015 hi ha un 2% menys d’alumnat amb NEE a les escoles ordinàries que el curs anterior.  Aquí teniu el tall de veu:


(Joan Turu)
“Tots els alumnes d’un barri haurien de poder compartir  la mateixa aula”. Tots  i totes, sense excepcióAquesta és la veritable inclusió. Cal treballar perquè arribi un moment en que hi deixem de llegir un haurien i puguem fer servir el present.  I, perquè sigui real, cal dotar les escoles dels recursos humans i materials adequats per satisfer les necessitats de tot l'alumnat.




Gordon Porter, pedagog canadenc, 
director de l’Inclusive Education Canada

A més, cal creure-hi. A l'aula inclusiva, tot l'alumnat té el mateix valor i el mateix dret a fer progressos de forma contínua. Calen experiències d'aprenentatge que tinguin en compte les necessitats de cadascú i que el sostre dels aprenentatges s'elimini fent possible qua cadascú pugui aprendre segons les seves possibilitats i el seu ritme.

Jiménez Fernández, C. (2011) Pedagogía Diferencial y Atención a la Diversidad (1a ed.). Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.

Amb l'escola inclusiva, tothom hi guanya!


Altres articles relacionats:

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada